Talent ontwikkelen tijdens Trampoline Masters

Een achterwaartse salto of arabier leren, samenwerken, elkaar beoordelen én vertrouwen. Het komt allemaal terug in de keuzeactiviteit Trampoline Masters die gymdocent Nick Reijmers op het Maarten van Rossem geeft. Aan de start van de module geven de leerlingen aan welke sprongen ze willen leren en gaan vervolgens aan de slag! 

Mohammed: “Ik vond het heel leuk omdat ik redelijk goed ben in trampoline springen en toch nog nieuwe dingen heb geleerd”.

 ‘Trampoline Masters’ is onwijs populair, hoe komt dat? 
“Tijdens de reguliere gymlessen merkte ik al dat de trampoline-lessen erg geliefd zijn bij de leerlingen. Een keuzeactiviteit was dus snel bedacht. Bij ‘Trampoline Masters’ werken de leerlingen elke week aan hun sprongen. Bij de start van de module vraag ik de leerlingen wat ze willen leren. Zo wil de een graag een salto leren en de ander weer een arabier (soort radslag in de lucht)”. 

Hoeveel leerlingen volgen de module?
“Zo’n 16 leerlingen. Allemaal van een verschillend niveau. Er zijn best wat leerlingen die moeite hebben om überhaupt trampoline te springen. Daarom vraag ik de leerlingen ook een realistisch doel te stellen. In deze groep doet ook een jongen mee die in zijn vrije tijd freerunt. Hij laat de andere leerlingen zien hoe hij de sprongen aanleert”.

Wat leren ze naast de salto’s nog meer?
“Vanwege corona kan ik de leerlingen niet vangen dus moeten de leerlingen elkaar opvangen. Ze leren zo samen te werken en op elkaar te vertrouwen. De relatie tussen sommige leerlingen is een stuk beter geworden. Ook moeten ze elkaar beoordelen. Samen kijken ze opnames van hun sprongen terug in slow motion”. 

Alper: “Het was echt heel leuk, vooral het einde in Jumpsquare waar we de sprongen die we geoefend hebben konden doen”.

Hoe reageren de leerlingen op de keuze-activiteit? 
“Ze zijn erg enthousiast, buiten de les hebben ze het er nog over. Als afsluiting van de module heb ik geregeld dat de leerlingen naar Jumpsquare konden. Een groot trampolinepark in Arnhem. Leuk om zo’n knallende afsluiting te hebben!”.  

De keuzeactiviteit ‘Trampoline Masters’ is onderdeel van het talentontwikkelingsprogramma dat dit jaar is gestart op het Maarten van Rossem. Leerlingen uit leerjaar 1 en 2 werken iedere maandag of vrijdag aan een activiteit. Denk aan circulair ondernemen, dans, rap, en zo ook trampoline masters.

Deel dit bericht

« Terug naar overzicht

Ander nieuws

100-dagen interview: Anouk Rikken, docent Biologie

Stilstaan bij de moord op Samuel Paty

Open brief voor iedereen die in het VO leert of werkt

Nog een jaar toegang tot onderwijsonderzoek

Quadraam maakt gebruik van Cookies

Geef per categorie de keuze voor het gebruik van cookies aan. Wij hebben de cookies van Google Analytics volledig geanonimiseerd en daarom mogen wij die plaatsen zonder toestemming.

In onze Privacyverklaring is hier meer over te lezen. Graag de beste website ervaring? Vink dan alle vakjes aan.

OK